Článek

RECENZE: Na novém albu Rambanbám se zpívá i anglicky, ale hlavně plzeňsky!

• Rambanbám

Chlumčanská banda Rambanbám o sobě dává po nějakém čase opět vědět. Vydala totiž nové album nesoucí trochu krkolomnější název Sólo všichni! Obsah ale stojí za to!

Kapele se uvedení nového alba nezadařilo zrovna podle představ a pokud vás teď jako první "viník" napadl Covid-19, tak věřte, že jste se trefili. Kvůli novému typu koronaviru byla totiž kapela nucena zrušit křest tohoto nového počinu. Avšak už o pár dní později se Rambanbáni na sociální síti Facebook nechali slyšet, že CD jde i přesto do prodeje a je již dostupné také na streamovacích službách jako jsou například Spotifyči Apple Music.

Už přebal alba plně vystihuje hudební styl, kterému se Rambanbáni věnují, a tím je Ska. Motivem je zde kopák s prasklou blánou, z níž čouhají pozoun a trumpeta. Vedle kopáku leží pro tuto sestavu ikonický vysoký cilindr, který byl vidět i na přebalu předchozího alba.

Úvodní song svým textem odkazuje na plzeňské nářečí, zároveň však text říká jednu velkou pravdu a to, že hrůzné slovní spojení "ze z Plzně" v našem kraji opravdu nepoužíváme, ač je to tolik tradovaný mýtus. Textových zajímavostí najdeme více. Například v písni pojmenované stejně jako samotná kapela tedy: Rambanbám zazní narážka" "Frontmanovi kradou boty", kdy se vlastně tak trochu vrácíme v čase k písni "Zloděj Bot" která je stálící na koncertním playlistu "Rambošů".

Co nás ale zajímá nejvíc je samozřejmě samotná muzika. Oproti starším písním dostává více prostoru zkreslená elektrická kytara. Písně z nového alba jsou tak zvukově o poznání ostřejší, čímž nechci říct, že by si "Ramboši" začali hrát na Metallicu, ale přesto je to změna dost znatelná. Samozřejmostí jsou skvělé zahrané žesťové nástroje, bez kterých by to zkrátka nebylo to právé "Skáčko".

Rád v recenzích vyzdvihuji jednu z písní, která mě bavila nejvíce. Jasným vítězem je pro mě skladba Fellas. Neskutečně energická pecka, která si okamžitě najde svoje posluchače. Stoprocentně si jí budou pouštět pořád dokola. Co mi naopak u Rambanbám osobně nesedí, jsou písně s anglickými texty. Na albu Sólo všichni jsou zastupované skladbou Anglická a cover verzí písně Everything od kapely Selfish son. Jedná se samozřejmě o subjektivní pocit, nicméně myslím si, že anglické texty jejich muziku poněkud zevšedňují.

Závěrem jen dodám, že tahle hudba působí neskutečně optimistickým dojmem a i v těchto krušných časech dokáže spolehlivě vykouzlit úsměv na tváři. Až bude možné koncertovat, zajisté dostanou dlažební kostky, či podlahové krytiny pořádně zabrat.

Sleduj PlzeňskéKapely.cz na sociálních sítích

© 2014-2023 panJosef.cz