Článek

RECENZE: Strašičtí Sex Deviants vydávají album Za jinej svět!

Co si budeme namlouvat: Současná situace kapelám opravdu nepřeje. Zrušení koncertního embarga, se zdá být zatím stále v nedohlednu. Některé kapely však tuto koronapatálii vzali jako příležitost a začali jako mravenci pilně pracovat na nové tvorbě. Jednou z těchto kapel jsou bezpochyby Sex Deviants, punk-rocková banda ze Strašic, kteří rovněž pořádají oblíbený festival Koupák Vítá Léto.

Již v polovině dubna 2020, Devianti rozčísli karanténní chmurnou náladu videoklipem na píseň Ten Rock'n'Roll. Skladba, jejíž refrén budete z hlavy dostávat opravdu dlouho, a která mnohé z Vás zaručeně donutí "hodit si křápem". Samotný videoklip je zajímavý hlavně svým zpracováním, myslím si, že se zákazem shromažďování si kluci poradili velice kreativně.

Ten Rock'n'Roll je za mě jednou z nejzásadnějších věcí na novém albu, které nese název Za jinej Svět!Přiznám se, že když jsem poprvé spatřil jmenovitý soupis všech písní, které se na albu nachází, nemohl jsem si nevšimnout úplného "festivalu ukazovacích zájmen". Názvy písní jsou si tak nesmírně podobné a přiznám se, že pro mne občas trochu krkolomné. Považte sami: Ten Punk, Ten Igelit, To když jsem se, To jak jsem se...

Sleduj PlzeňskéKapely.cz na sociálních sítích

Poslední jmenovaná skladba je nejenom otvírákem celého alba, ale její refrén se zároveň "promítl" i do samotného názvu (Za jinej svět, já tady jsem, já nechci přestat snít) . I k této písni vznikl videoklip (o klipu si můžete přečíst více zde), kde se krátce po uveřejnění objevil komentář.

Cituji:

"Klip dobrý, písnička není dobrá, příklon k obyčejnému rocku"

Upřímně, nevím jaká je definice "obyčejného rocku", nicméně, nemohu se s tímto tvrzením ztotožnit. Sex Deviants podobně jako řada dalších kapel samozřejmě prochází určitý vývojem a je hloupost očekávat, že budou stále stát na místě a hrát to samé, jako například v dobách vydání alba Punkémon, což je už pěknou řádku let zpátky. V roce 2014 vyšlo album s totožným názvem jako název kapelní, které do jisté míry určilo nový směr kam se budou Devianti muzikantsky ubírat.

Album Za jinej Svět na tento počin do jisté míry navazuje. Díky tomu, že se zde střídá více stylů. Máme tu prvky metalu, punk-rocku či rock'n'rollu, navíc, i na novém albu se jednotliví členové střídají na pozici hlavního zpěvu. Songy se tak stávají neotřelejšími a daleko déle Vám potrvá, než se vám takříkajíc oposlouchají. V melodičtějších pasážích tak častokrát uslyšíme Štěpána Červenku či Petra Šilhánka, jindy zase dostává naopak prostor mohutný scream Milana Hejduka, alias Hedřicha. Nemohu nezmínit kvalitní zvuk, od uplynulých let je to úplně jiná káva. Textům je výborně rozumět, kytary mají v tvrdších pasážích líbivý zvonivý zvuk, basa a bicí zní jak dobře seřízený stroj. Po zvukové stránce, těžko hledat nedostatky.

Je pravda že některá písně mi k srdci přeci jen přirostly více, některé zase méně. Avšak nechci Vám jakkoliv podsouvat svůj subjektivní pohled na věc. Mohu Vám však novou desku této strašické bandy s klidným srdcem doporučit. Sex Deviants již tento počin prodávají na svém facebookovém profilu za skutečně lidových 150 Kč (více informací). Pokud jste spíše zastánce modernějších technologií, zajisté oceníte, že album je už teď online na streamovacích službách typu Spotify. A pokud naopak jste zarytí fanoušci retra, kapela nabízí dokonce album i na vinylu (300 Kč).

Zakoupit album můžete zde.

© 2014-2023 panJosef.cz