Každý, kdo účinkuje v nějakém hudebním uskupení, si rád vzpomene na odehrané koncerty. Aby mu zážitky z vystoupení nesplývaly, založil si Josef Petřík blog, kam si poznatky z večerů v klubech, sálech a festivalech zapisoval. „Chtěl jsem si zachovat dojmy, abych na ně nezapomněl. Pak se mi začali ozývat kamarádi, že to je dobrý nápad,“ říká.

Postupně se mu v hlavě zrodila idea, která mapovala hudební scénu na Rokycansku, odkud pochází: „Tam se ale neodehraje tolik koncertů, tak jsem si řekl, proč do projektu nezapojit celou Plzeň.“ Vznikl tak webový portál PlzeňskéKapely.cz, který před třemi lety spustil. Oslovil několik známých, kteří by mu pomáhali mapovat plzeňskou hudební scénu a psali reportáže z koncertů nebo hudební recenze. „Chtěl jsem tak motivovat lidi, aby chodili na živou hudbu,“ dodává.

„Dělám to z lásky k hudbě a nechci chodit na koncerty sám,“ tvrdí. Nezřídka se totiž podle něj stává, že jde na koncert kapely a návštěvnost není velká. „Předtím jsem ji neznal, ale hrozně se mi to líbilo, ta kapela byla špičková. Problém je ale v tom, že pod pódiem stálo dvacet lidí. Mělo by jich tam být o dost víc, to ale záleží i na velikosti klubu. Pokud na tu kapelu bude pořád chodit pár nadšenců, tak se o ní dál nebude vědět a nebude mít možnost se posunout výš do většího klubu, kde bude mít větší publikum. Proto ten web vznikl – abych o tom mohl napsat a třeba by se tak ta kapela dostala do širšího povědomí,“ vysvětluje.

Web PlzeňskéKapely.cz si za tři roky působení vytvořil stabilní fanouškovskou základnu, stránky navštíví průměrně 300 lidí denně. „Záleží na tom, co vyjde. U kontroverznějších článků je návštěvnost pochopitelně vyšší. Například jednou na webu vyšla zpráva o jedné plzeňské pravicové kapele, jednalo se o takový aprílový žertík. Tvrdili jsme, že ta kapela zanechala xenofobních názorů a omluvila se za svoje předchozí vystupování,“ vypráví Petřík a dodává: „Dostalo se nám dost negativních reakcí od jejich fanoušků, ale díky tomu byla ten den návštěvnost 6 tisíc.“ K tomu, aby web nalákal větší množství kliků, je nutná propagace, s tou si ale Petřík tolik hlavu neláme: „Nemáme žádné sponzory, jsme akorát provázaní s Bandzone.cz, poskytují nám podklady pro aktuality a my na oplátku budujeme zpětné odkazy na profily kapel. Ty stránky nemají nálepku, že na tom chci vydělat peníze. Nejsme profesionální médium, pořád je to jen moje volnočasová aktivita, koníček. Ale Rytmus taky ve starším videu na Youtube tvrdil, že hip hop nedělá pro peníze a podívej, kde je dneska. Abych nedopadl stejně,“ směje se.

Za tři roky existence se na webu také vystřídalo množství reportérů. Často se totiž stává, že se najde někdo, kdo je ochotný dělat reportáže z koncertů, ale jen proto, aby se na ně podíval zadarmo. „Takových je hodně, naštěstí časem odpadávají. Nebráním se tomu, aby na web psal kdokoli, musí si to ale aspoň trochu zasloužit, měl by umět psát a mít hudbu v srdci,“ říká. Nové kolegy ale pořád hledá: „Momentálně máme takový problém, že nejsou lidi, kteří by psali o alternativních směrech, třeba o indie rocku nebo o hip hopu. Máme dobře zpravodajsky pokrytý punk, rock a metal, ostatní žánry už méně, a to je škoda, snad brzo někoho najdu.“ Mluví také o dalších plánech do budoucna: „Časem chci, aby web expandoval globálně, tedy po celé republice.“ Kromě správy stránek se věnuje nové kapele Důležitá Informace. „Jsme ve zkušební fázi, máme hotových pár písniček. Víc zatím prozrazovat nebudu,“ dodává.

Článek vznikl za účelem praxe autorky na studiu žurnalistiky.

Komentáře