ROZHOVOR: Lord – bezmála 30 let na pódiu

11.6.2014

Kapela Lord vydala novou desku pod názvem 1000 poschodí a to byl rozhodně důvod si popovídat.

Kdy vlastně Lord vznikl?

Tak to budu stručný „ jaro 1988“.

V devadesátých letech jste byli poměrně dost známá kapela. Co bylo důvodem pozastavení činnosti tak dobře rozjeté kapely?

Znáš to, úspěch střídá neúspěch. Teď vážně. Byla to poměrně vypjatá doba, působila únava a taky se nám nepovedlo uzavřít kontrakt na „velkou desku“.

Co bylo naopak důvodem k obnovení činnosti a vydání nové desky?

Téma návratu po sedmi letech jsem nakousnul na oslavě mých čtyřicátin. Kluci už byli trošičku vláční a tak se začalo ten večer plánovat. No a to plánování trvalo do roku 2011, kdy jsme se sešli jako kapela a začali oprašovat „staré písničky“.

Ze začátku to byla docela „pakárna“ , ale postupně si to začalo sedat a to byl důvod k faktickému návratu.

Vydání nové desky byl pouze logický krok dalšího vývoje kapely a taky touha po vydání něčeho co by v aktuální době stálo za to.

Spolupracujete s Milošem Beštou. Na čem všem se podílel?

Miloš je pro mě celá léta takovým nehrajícím členem a naším velkým kamarádem. Toho nehrajícího člena beru zpět, jeden čas Lordům vlastně zpíval. Tím, že je žánrově, i hudebně aktivní, požádal Lord o napasování skladeb na naší náturu. Tím, že nás poměrně dobře zná, to bylo stoprocentní. Slovo dalo slovo a bylo z toho autorství i produkce CD 1000 Poschodí. Nebyla to vždy jen sranda, byla to krásná práce. Musím taktéž zmínit zvukovou a hudební režii studia ExAvik Pavla Broma a kámoše Blahoše. Stejně tak mastering Přemka Hasse – Studio PyHa.

Překvapením pro mě bylo autorství textů. Jak jste se vlastně dostali k Honzovi Petričkovi?

Honzu Petrička jsem znal z vyprávění od Miloše Bešty a osobně jsem byl z jeho textů pro Asmodeus hotovej. Poté jedna návštěva u Honzy a bylo rozhodnuto. Dnes tohle rozhodnutí blahořečím, jelikož mám o jednoho velkého kamaráda navíc. O textech mluvit není třeba, pro mne úžasné!

Honza píše skvělé texty. Bude spolupráce pokračovat, nebo se v budoucnu budete spoléhat spíš na vlastní síly?

Samozřejmě, že se budeme chtít hudebně i textařsky realizovat, ale spolupráce bude pokračovat, vlastně už pokračuje.

A teď konečně k desce. S odstupem času splnila novinka vaše očekávání?

Deska splnila více než jsem já, i kapela předpokládal, posunula nás dál do hudebního dění. Konečně se mi splnil sen.

Kde všude vás můžeme v nejbližší době slyšet hrát živě, plány na léto, atd.?

Letošní rok byl spojený s vydáním CD a byl poměrně náročný, budeme tedy lehce vyklusávat. Ale slyšet to rozhodně budeme. Například:

  • 7.6.2014 na Klatovských pivních slavnostech
  • 14.6.2014 na FestNýrsko pod sjezdovkou.
  • 26.7.2014 společné vystoupení s kapelou Nasycen v Klatovech
  • 16.8.2014. na Festr – fotbalový stadion Strážov.

Novinka je sice teprve čerstvě venku, ale co dál. Jak často plánujete vystupovat a máte nějaké další nahrávky v plánu?

Samozřejmě plánujeme, ale plán je plán a realita realitou. Momentálně se snažíme propagovat CD 1000 Poschodí, takže hrajeme více než je plán, ale koukáme do budoucna. Chceme pracovně do konce roku 2014 vydat singl s novinkami.

Máte svojí vysněnou kapelu, se kterou byste chtěli společně živě hrát?

Ty bláho, těch by bylo. Samozřejmě vzpomínáme na spolupráci s Vildou Čokem, kde v té době hrál Standa Jelínek a Franta Honig, to byl zážitek. Mám moc rád Michala Pavlíčka a další. Jinak bych chtěl alespoň jednou zažít něco jako Kabát na „ Vypichu“, to bylo neskutečné. Dále Beatová síň slávy Michala Pavlíčka. Úžasné vystoupení, tu úctu, kterou hosté projevovali Michalovi bych si přál převést do běžného života.

A hudebník, se kterým by jste chtěli spolupracovat ? Ať už si s ním zahrát živě, nebo nahrát něco ve studiu?

Jsem spokojený s realizačním týmem, který pracoval na CD 1000 POSCHODÍ. Tedy Miloš Bešta, Pavel „Rohlík“ Brom a ostatní spolupracovníci . Doufám, že se nám to povede, minimálně ještě jednou.

Další otázka směřuje na Petra. Máš skvělé nové nahrávací studio v Klatovech. Podrobněji asi představíme v samostatném rozhovoru. Zajímalo by mě, zda sleduješ a porovnáváš jiná nahrávací studia třeba v zahraničí. Která studia považuješ, řekněme za vzor a špičku v oboru ?

V tomhle mám naprosto jasno, pro mě je vzor studio SONO a Pavel Karlík s Milanem Cimfem. To je pro mě svět v našich podmínkách, studnice vědomostí a zážitků.