Obskurní principál Albert Rambanbám je zpět s novým CD. Očekávejme osvědčené songy, výlet do Španělska či mírnou erotiku.

Je to již nějaký pátek, kdy jsme se kapele Rambanbám věnovali v prvním díle seriálu Plzeňské Discovery. Už tenkrát kapela avizovala, že nové skladby již klepou na dveře a věrní fanoušci mohou začít jásat. Trochu zklamání však může způsobit fakt, že nové skladby najdete pouze tři z celkových devíti. Naopak dobrou zprávou je, že Albert Rambanbám na úkor kvantity vypiloval kvalitu.

CD nese název po oblíbené skladbě Zloděj bot, avšak tahákem jsou zajisté novinky: Španělská, Lolita a Semetrik. Skladba Španělská působí pohodovým dojmem, na jaký jsme od Alberta zvyklí, avšak velice zajímavý je zde text. Fráze ve španělštině se zde střídají s českými větami. „Melodie“ českých vět je kolikrát podobná předchozí španělské frázi, a tak vzniká dojem, že se jedná o doslovný překlad. Tento motiv mě opravdu pobavil, a trochu mi připomněl kultovní dílo Karla Havlíčka Borovského – Křest svatého Vladimíra. Aequum et salutare- Jen počkej, ty kaviáre!

Při čtení dalšího odstavce se pravděpodobně budou puritáni červenat, protože bude řeč o písni Lolita. Skladba začíná akustickou kytarou a zpěvným chorálem. Chvilková romantika se rázem mění ve ska-punkovou melodii, ve které dominuje dechová sekce. Text pojednává o krásné dívce, kterou zpěvák v písni obdivuje. Je zde mnoho sexuálních narážek, avšak jsou zde v rozumné míře a nejsou za hranicí vkusu. Jelikož jsem na začátku zmiňoval červenání, přiznám se, že od 2:30 se červenám i já sám.

To nejlepší vždy nakonec, a to je song Semetrik. Tato píseň bude pravděpodobně na následujícím turné Rambanbám vytrhávat dlažbu z podlahy. Rychlý odpočet odpaluje skvělou píseň, jejíž melodii zajisté ocení hlavně tanečníci pod podiem. Troufám si tvrdit, že po druhém poslechu si jí budete broukat celý zbytek dne. Opět musím vyzdvihnout dechy, protože zvlášť v těchto nových písních si mě opravdu získaly.

Nakonec krátké shrnutí. CD Zloděj Bot je opravdu skvělým hudebním počinem, nechybí zde vtip, nadsázka, ani výborná muzika. Ukázky z CD jsou k dispozici k poslechu na kapelním Bandzone profilu, samotné CD lze pořídit okolo 150 Kč. Nesmíme zapomenout zmínit „Hledáme boty Tour“, kterou Albert jede právě k tomuto vydanému CD.

Na úplný závěr malá výzva, v písni Lolita lze zaslechnout frázi, která je typická pro jednu ze stěžejních písní Xindla X, najdete ji?