Po delší odmlce se opět vracíme s rubrikou Plzeňské Discovery. Dnes se opět zaměříme na jednu velice zajímavou formaci z našeho kraje – představujeme Vám Strip Dolls z Klatov.

Jelikož hudební scéna na Klatovsku o sobě dává stále více vědět, uzavřeme dnes společně s kapelami Zoey a Haxna pomyslnou trojici discoverů z tohoto kraje. Na úvod je nutno říci, že se mi opravdu líbí, jak se na Klatovsku k sobě chovají jednotliví interpreti, až na některé výjimky, se navzájem podporují a nemají problém se domluvit prakticky na čemkoliv. Tuto vlastnost „Klatovákům“ upřímně závidím, ale zároveň je za to obdivuji.

Nuže k věci. Kapela Strip Dolls se veřejně označuje jako crossover. Nezbývá než souhlasit, jelikož každou skladbou se kapela přiklání k jinému hudebnímu žánru. Občas můžeme zaslechnout prvky punku, metalu, avšak někdy dostává prostor také určitá porce hard-core. O pěvecké party se stará rudovlasá zpěvačka Kimi společně s Petersonem Woodym, který muziku Strip Dolls přiostřuje svými screamy. S texty je to rovněž různorodé, Strip Dolls zpívají jak o zážitcích, například z provozování extrémních sportů, tak se nebojí určité formy recese, humoru a absurdity, v tomto případě mám na mysli píseň Santa. Santa má noční můry o Freddy Kruegerovi z filmu „Noční můra z Elm Street“ – tohle musíte slyšet!

Zásadní novinkou z dílny Strip Dolls je klip na jejich nový singl. V předchozím odstavci jsem jemně naťukl téma „texty o extrémních sportech“, řeč tedy bude o písni Bike n roll. Po prvním shlédnutí klipu mi přišlo prostředí, ve kterém jsou natočeny prostřihy na samotnou kapelu povědomé. Nemýlil jsem se a i tentokrát musím zmínit nahrávací studio Ex-Avik. Akční záběry jsou vesměs prostřihy na jednotlivé „freestyle triky“ (předem se omlouvám za možná zavádějící pojmenování). Osobně mě tedy zajímalo, zda se pod helmami jezdců skrývají tváře některých členů kapely. Podle slov kytaristy Jirky je to z části pravda, jelikož se baskytarista Poli a bubeník Majkl skutečně tomuto sportu věnují. Dalšími jezdci jsou kamarádi, kteří jsou v dirt parku běžně k vidění.

Jelikož se Strip Dolls řadí mezi kapely, které rády střídají písně v češtině a v angličtině, nabízí se otázka, které verze se dočkal singl Bike n roll. Navzdory cizímu názvu můžeme směle dodat, že text písně si užijí i posluchači bez jakékoliv znalosti angličtiny. Podle mého osobního názoru jde o šťastné rozhodnutí, jelikož se píseň dostane do podvědomí větší skupiny potencionálních posluchačů.

Závěrem bych rád zmínil jednu zajímavost. Někteří z vás mohou Strip Dolls znát ještě pod starým názvem „Damneed“ Tímto bych se s vámi rád rozloučil a zároveň děkuji kapele za poskytnuté doplňující informace a popřál mnoho úspěchů v hudebním životě.