RECENZE: Indiánská rezervace vydává nové album

17.12.2014

Po nějaké době vám přinášíme recenzi právě vydaného CD od mladé nadějné kapely z Plzeňska. Dnes představujeme hrádecko-plzeňskou bandu, která si říká Indiánská rezervace.

Od alba, které Indiáni vypustili na svět, a které nese název Plzeň Hlavní nádraží (poslech), rozhodně nečekejme punkový nářez ve stylu The Exploited. Žánrově bych skupinu přirovnal spíše ke kapele The Clash, od níž se však dost liší v námětech textů svých písní. Plzeň Hlavní nádraží je již druhým albem Indiánů, to první nese název Postavy do jazzu.

V jednom z našich nedávných reportů jsme reagovali na projev frontmana kapely Filipa Suchého, který se, na rozdíl od předchozích koncertů, dokázal na pódiu konečně pořádně odvázat. Muziku teď více prožívá a na albu je to rozhodně slyšet. Jako desátou v pořadí si můžeme poslechnout píseň Zrozený pro nudu, kterou jste mohli zaregistrovat i na albu předchozím. Osobně doporučuji poslechnout si obě verze, je mezi nimi velký rozdíl, a podstatná změna k lepšímu. Co mi naopak vadí je fakt, že mnohdy zaniká hra baskytary. Tu ve svých rukou třímá Patrik Klučka zvaný Paťan, kterého můžete znát také ze strašické kapely Vapid. Začátky některých písní má sice basa ve své režii, ale jakmile se songy „rozjedou“, zaniká pod zvukem kytary. Pro příště bych se určitě přimlouval za více prostoru pro basáka.

Skladeb najdeme na CD celkem 11. Jedna ze skladeb, konkrétně devátá v pořadí, píseň Indiánská rezervace, je nepsanou hymnou této bandy. Její text napsala kamarádka Indiánů, Kateřina Sazimová. Jiným případem, kdy text písně nenapsal Filip Suchý, je song Děti ulice. Autorem slov je rovněž kamarád, zvaný Hrášek. Zmínil jsem zde song Zrozený pro nudu, který společně s písní Dobrej Job, považuji za vůbec nejzdařilejší z celého alba. Skladba Exkurze do Terezína mě zaujala, spíš než hudebně, svou myšlenkou. Naprostým opakem je píseň Sex, u níž se mi naopak velice líbí muzika, ale text mi přijde až příliš monotónní. Refrén, při kterém je pomocí anglické abecedy hláskováno slovo sex (es-í-ex), mi dojem ze skladby trochu kazí. Sexuálním tématem se zabývá i song Zákaz vjezdu. Text je zde propracovanější, začátek s baskytarou se mi líbil moc. Romantiku však opravdu nečekejte.

Závěrem bych dodal pár informací o samotném CD. Natáčelo se v Plzni na Božkově ve studiu Acusticus. Podle slov Filipa Suchého zde nahrávaly své poslední desky kapely V3SKA či Kníry. Na přebalu alba, foceného kde jinde než na plzeňském Hlavním nádraží, vidíme zleva členy kapely Lukáše Kešnera (bicí), Filipa Suchého (kytara, zpěv) a Patrika Klučku (baskytara). Pokud CD otočíme, kapela na nás vystaví holé zadky. Na můj vkus trochu dětinské, ale proti gustu… Celkové hodnocení je kladné. Od alba Postavy do Jazzu rozhodně krok kupředu.

Křest alba se bude konat 9. ledna 2015 v plzeňském klubu Jam (událost), společně s kapelami Presumpce neviny, The Smokers a Vychcané knedlíky. Budeme u toho!