Share on facebook
Share on twitter
Share on email

AKTUALITA: Kapely budou nuceny zavést EET pro merch

Od 1. března 2017 se do EET (Elektronická evidence tržeb), zapojilo hned několik větších kapel. U stánků s merchem je nyní budete potkávat s pokladnou, ze které Vám vydají účtenku na placky, trička, mikiny, plakáty, alba a další oblíbené produkty.

Své pokladny tak již zakoupily například kapely Alkehol, Harlej nebo Törr. Pro kapely, které si nemohou dovolit zafinancovat EET pokladnu, vznikají rozšířené balíčky zastupujících agentur, které kapele pak prodávají merch za sebe. Příkladem může být Merchshop, který zastupuje skupiny Wohnout, Mandrage, Vypsaná Fixa, či Visací Zámek.

Většina kapel, zejména těch amatérských, plánuje své prodeje merchu zatajit a prodávat „načerno“. Je to pochopitelné, proč si pořizovat pokladnu, když nakonec na koncertě prodají jedno tričko. Podle Igora Dostála z webových stránek prokapely.eu, který pro kapely zajišťuje merchandising se časem najdou určité obkličky, kdy se doplňky budou přidávat ke vstupnému, a nebo si kapely prodají merch skrz hudební klub, kde se akce pořádá.

„Je to nesmysl. Pořádáme do dvaceti koncertů ročně a prodáme tam několik triček a cédéček,“ říká člen jisté pražské rockové skupiny.

Povinnost evidovat tržby podle EET, ale nemusí mít všichni hudebníci nyní. Záleží v jakém nákladu své produkty prodávají, nicméně postupem času se očekává, že do tohoto trendu spadnou všichni. Evidovat tržbu tedy musí kapela, která si produkt nevyrobí sama, ale nechá si ho vytvořit například reklamní agenturou na zakázku. Pokud si produkt kapela vyrobí sama, bude se povinnost evidovat tržbu vztahovat až od 1. června 2018.

A co si o EET a prodeji merchu myslíte Vy? Napište nám do komentářů…

Zdroj: ekonomika.idnes.cz

Marcel Gidote's Holy Crab

inzerce

muzikantů

Prohlédnout si sekci

%d bloggers like this: